אני תומך הרבה בארגונים חברתיים ועמותות במיוחד ביישום טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות, אני מזהה את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה הזו לשפר את החברה האנושית. בינה מלאכותית היא שילוב של אלגוריתמים ותהליכים מתקדמים המאפשרים למחשבים ללמוד ולתפקד כמו בני אדם, וכתוצאה מכך, היא מסוגלת לתת מענה חכם ויעיל לבעיות ומשימות מגוונות שכיום לצערי המדינה נכשלת בלספק לאוכלוסייה.

יכולות עיבוד מידע

הבינה המלאכותית מביאה ערך מוסף רב לעמותות וארגונים חברתיים שמתעסקים בשיפור החברה בישראל. באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית, עמותות כאלו יכולות לקבל את היכולת לנתח ולהבין כמויות נתונים עצומות ולתת מענה מדויק יותר. במקום לנצל רק חלק קטן מהמידע הזמין, הבינה המלאכותית מסוגלת לעבד במהירות וביעילות רבה יותר מידע רב יותר, וזה מאפשר לקבל המלצות חכמות ופתרונות מותאמים לאוכלוסייה שבה מתעסקת העמותה.

לא רק לבעיות חברתיות

גם בבריאות ובכלכלה… בינה מלאכותית יכולה לסייע לארגונים חברתיים בתחום הבריאות לנתח נתונים רפואיים ולזהות דפוסים וטרנדים במחלות בחברה, מה שיאפשר לפתח אסטרטגיות טיפול ומניעה מתקדמות. בנוסף, כל ארגון חברתי ועמותה תמיד עומדים בפני אתגרים כלכליים. בינה מלאכותית יכולה לשפר את עמידות הארגונים החברתיים באמצעות ניתוח נתונים כלכליים ותפעוליים, ולהביא לשיפורים בתהליכי ניהול ושיפור תוצאות.

התאמת פתרונות אישיים

בנוסף לנאמר, חשוב לציין שהבינה המלאכותית יכולה לשפר את איכות החיים של הרבה מאוד אנשים בצורה אישית. לדוגמה, בתחום הנגישות, ארגונים חברתיים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לאתר את צרכיהם המגוונים של אנשים בעלי נכויות או מוגבלויות ולספק להם פתרונות מותאמות אישית. אבל בשביל שזה יקרה, הארגונים החברתיים שעוסקים בנושאים האלה צריכים קודם לאמץ בינה מלאכותית וללמוד להשתמש בה. בנוסף, בינה מלאכותית יכולה לתמוך בתחום השירותים החברתיים והתעסוקה לבעלי צרכים מיוחדים על ידי התאמת מועמדים למשרות רלוונטיות.

גם ארגונים חברתיים צריכים לאמץ בינה מלאכותית

בינה מלאכותית יכולה לספק כלים מתקדמים במיוחד לעמותות וארגונים חברתיים עם מטרה לשפר את החברה האנושית. היכולות המתקדמות של בינה המלאכותית מאפשרות שיפור רב בתהליכים ובהחלטה מבוססת נתונים בנושאים חברתיים ובמערכות כגון: החינוך, נגישות ובריאות. עם המשך התפתחות טכנולוגיות בינה מלאכותית מיום ליום, אנחנו רואים פוטנציאל עצום למגוון תחומים נוספים ולהשפעה חיובית על החברה שלנו, ככל הנראה שהטכנולוגיות האלו יכנסו לכל פינה בה הממשלות נכשלו. יישום הבינה המלאכותית בעמותות וארגונים חברתיים הוא צעד חשוב לקידום ערכים חברתיים וליצירת עולם טוב יותר עבורנו כולנו. עסקים כבר מיישמים את זה… אין סיבה שהעמותות יישארו מאחור. אשמח לסייע לכל עמותה שאתם מכירים בנושא.

בינה מלאכותית

קישור למאמר במגזין מדור לדור

פודקאסט מלחמות ה-AI