חזון משותף

החזון של שי מזרחי

בפתיח של הסדרה מסע בין כוכבים "אנטרפרייז" מתנגן השיר Where my heart will take me בביצוע של ראסל ווטסון, על רקע תמונות וסרטונים של התקדמות האנושית בטכנולוגיית התעופה מהטיסן הראשון ועד השיגור הראשון לחלל. בתקופה הזאת של חוסר הוודאות בה אנו נמצאים, ההרגשה שאנחנו לא יודעים לאן פנינו מועדות, מדינות וממשלות קורסות, אירועים גיאופוליטיים חסרי תקדים והתפתחות סינגולרית של הטכנולוגיה סביבנו רק מחזקות יותר את ההרגשה שלי כי אין שיר שמתאר בצורה טובה יותר את המסע של המין האנושי, שלנו..
בחרתי לשים ציטוט מהשיר ולהזכיר לכולנו שבסוף, מסדר הדברים, כל עוד הלב נמצא במקום הנכון, אנחנו יכולים להתגבר על כל מכשול ולכבוש כל יעד שנבחר. השאלה היא במה אנחנו בוחרים להשקיע את הזמן והיכולות שלנו. מה איתכם? מה המטרה שלכם?

It's been a long night. Trying to find my way Been through the darkness. Now I finally have my day And I will see my dream come alive at last

בתפישת העולם שבה אנשים הם חלק מהחברה האנושית והם צריכים לרצות להיות חלק שלם בה, הם ירצו לעבוד, לתרום, להיות חלק מהמאמץ לחברה וכלכלה ירוקה יותר, הם יהנו מהתרבות המפותחת של הציוויליזציה שלנו, הם יתרגשו בשיגורים של חלליות לחלל ופריצות דרך מדעיות, הם יחפשו מה אפשר לעשות יותר טוב ובעיקר הם יהיו גאים בלהיות חלק מהאנושות. אני יודע שזה קשה לרגע לשים בצד את כל מה שחסר ולהתמקד במה שכבר יש אבל כשאתם כן מצליחים לעשות את זה ואתם חושבים על מה שהשגנו עד היום, על האנושיות שלמדנו לפתח כלפי עצמנו וכלפי הסביבה שלנו, על התרבות שלנו והיכולות שפיתחנו אתם גאים להיות חלק מזה? כשאתם צופים בגמר גביע העולם, בשיגורים לחלל, כשאתם שומעים על פריצות דרך מדעיות, שומעים מוזיקה גאונית או קוראים ספר מיוחד, אתם גאים להיות חלק מזה? חלק מאומה אנושית גלובלית שלרגע אחד לפחות מאוחדת סביב משהו.

אתם חלק מזה

זה לא משנה מי אתם, במה אתם עוסקים או מאיפה אתם מגיעים – אתם חלק מזה – מהחברה האנושית, זה אפילו לא משנה עם כמה אנשים אתם באים במגע בכל יום ואם בכלל, כבני אדם עם עיניים, אוזניים, פה וידיים כלום לא מונע מכם לקחת חלק בעשייה המתמדת של כולנו, כחברה וכאינדיבידואלים בקידום האנושות. יותר מזה, אתם כבר עושים את זה, בכל יום, בין אם אתם עובדים, לומדים, לוקחים חלק בקבוצות חברתיות, מדברים עם אנשים ומשתפים רעיונות, תומכים בדברים שאתם מאמינים שהם נכונים ומתנגדים לאחרים, בין אם בקול או בלב ובין אם אתם עושים עוד חלק מאין סוף דוגמאות אתם כבר לוקחים חלק.

אבל יש עוד מה לעשות

אנשים ונסיבות החיים מורכבים מדי בשביל שיבוא מישהו ויטיף לכם מה לעשות, יגיד לכם מה נכון או מה לא נכון, אתם יודעים את זה לבד, זה אצלכם בלב.
הדבר היחיד שאני מרשה לעצמי להציע לכם לעשות הוא להיות יותר שמחים. אם אתם לא מוצאים את הדרך אני אציע לכם להתחיל להתנתק מכל מה שלא תורם למטרה ולהתחיל להתחבר לטבע שלנו, ללמוד, לחקור, לחשוב ולעשות ואתם תראו שהתקווה חוזרת אליכם ותחזרו להרגיש שייכות לחברה האנושית המדהימה שלנו.
האתגרים, הקשיים והזוועות בעולם ימשיכו להגיע אבל עם תקווה והרגשת שייכות כנראה שכלום לא יוכל לעצור אתכם יותר מלהיות שמחים.

שי מזרחי