מחזור ראשון שלי במיזם לעסקים קטנים של עמותת בוגרי 8200 כמנטור בתחום הטכנולוגי.

הייתה לי חוויה מדהימה, מרגשת ומתגמלת בטירוף.

לקחת עסק של מישהו אחר וביחד עם צוות של מנטורים תותחים כל אחד בתחומו: מיתוג, פיננסים ומלאי, ניהול, טכנולוגיה, שיווק. להיכנס לעומקי האתגרים וההזדמנויות של העסק, לחשוב עליו כיאילו זה העסק שלנו, להיפגש מדי שבוע ולדבר כמעט כל יום זו חוויה ייחודית.

במשך שלושה חודשים חיינו את צוף העמק, למדנו את התחום, ביקרנו בכוורת (אלפי דבורים התעופפו עלינו), פיחתנו אתר חדש (tsuf-haemek.farm), מיתוג חדש, אסטרטגיה כלכלית ותפישות חדשות לגבי העסק.

בזמן כל כך קצר הצלחנו לייצר לא מעט הצלחות משמעותיות. הגדלת מכירות, שינוי בתפישת הניהול הפיננסי, מיתוג ואריזות חדשות, הטמעת כלים ותהליכים טכנולוגיים כדוגמת אתר אינטרנט חדש למכירת מוצרים, מערכת ניהול מלאי, תשלום אינטרנטי ועוד.

המיזם לעסקים קטנים מפצה על מה שהממשלה לא מצליחה

לממשלה תפקיד חיוני בסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שבמילים עדינות – פשוט לא קורה. על ידי מתן תמיכה כספית, יצירת מדיניות חדשה ויצירת הזדמנויות שוק ולפני הכל – הפחתת הבירוקרטיה, הממשלה יכולה לחולל שינוי אמיתי בהצלחתם של עסקים קטנים ובינוניים בישראל. בינתיים מי שעושה את העבודה אלו מיזמים מהסקטור הפרטי כמו המיזם לעסקים קטנים של עמותת בוגרי 8200 והפורום הכלכלי חברתי.

חיוני שהממשלה תבין את הצרכים הייחודיים של עסקים אלה ותספק פתרונות מותאמים שיאפשרו להם לצמוח ולהצליח. זה לא רק לטובת העסקים, אלא גם את הכלכלה הרחבה יותר. ידעתם שיש 620,000 עסקים קטנים ובינוניים בישראל? ושהם מהווים 55% מהתוצר שלנו? ומעסיקים 2.5 מיליון ישראלים? אז למה הם לא מקבלים מבמדינה בחזרה באותה המידה של מה שהם נותנים? אני חושב שאם המדינה הייתה נותנת להם בחזרה רק עשירית ממה שהם נותנים לנו זה כבר היה שיפור מדהים, במקום זה – הפקרה, הערמת קשיים, הזנחה – יש מנגנון משומן של ביטוח לאומי-מעמ-מס-רשויות שחונקות את כולנו.

המיזם לעסקים קטנים הוא אחד המיזמים החשובים שקמו כאן בשנים האחרונות וזו זכות גדולה לקחת בו חלק אז תודה רבה לכל השותפים לחזון המדהים הזה.
קישור לאתר המיזם

הפורום הכלכלי חברתי